כיצד עמוד השדרה משפיע על היציבה שלנו?

כיצד עמוד השדרה משפיע על היציבה שלנו?

עמוד השדרה אחראי על יציבות שלד הגוף, במקרים בהם עמוד השדרה אינו יציב וחזק מספיק, היציבה שלנו לא תהיה מספיק יציבה. לכן במקרים של עקמת קשה בגב או בעיות בכרית כף הרגל או קשת כף הרגע ישפיעו רבות על היציבה שלנו. על מנת שנוכל לשמור על יציבה איתנה וחזקה של עמוד השדרה יש צורך בהתאמת מדרסים או נעלים נוחות שיתמכו בכל השלד. ואם מדובר על בעיות גב ישנם לא מעט אביזרים אורטופדים שיכול לעזור ליישר את העמוד השדרה שלנו. יציבה נכונה משפרת את דפוסי הנשימה ואת זרימת הדם ומשפרת את תדמיתנו לתדמית בריאה כאשר הגוף עומד בביטחון ובריאות טובה.

מדוע יציבה נכונה חיוניות לנו?

באמצעות יציבה נכונה של עמוד השדרה ניתן למנוע בעיות שונות הקשורות לכאבי ברכיים, גב ורגליים. העמוד השדרה הוא עמוד התווך של הגוף והוא אחראי על כל יציבות הגוף. עם עמוד שדרה חזק ויציב ניתן ליהנות מהדברים הבאים:

גמישות- ככל שעמוד השדרה שלנו חזק יותר ויציב כך גם רקמות החיבור שלנו והשרירים מאפשרים לנו מנח תקין של המפרק ורקמות אשר אינן מתקצרות ומאפשרות לבצע פעולות שונות.

כח- שרירי היציבה שלנו מאופניים ביכולת להחזיק את המפרק לאורך זמן בצורה היעילה ביותר. חולשה בשרירי היציבה גורמת ליציבה שמוטה וליקויי ביציבה והשרירים של מפרקי הגוף, לכן אנשים אשר עמוד השדרה שלהם אינו לקוי ילכו בצורה זקופה יותר מאשר אנשים שיש לכם בעיות בעמוד השדרה. דבר זה משפיע רבות על היציבות שלנו בחיי היום יום.

איזון שרירי- באמצעות איזון שרירי של קבוצת השרירים של מפרקי הגוף אשר פועלים לכיוונים שונים בצורה מתאומת ניתן לקבל איזון של הגוף כולו ויציבה תקינה של הגוף והשלד.

יתרונות המדרסים ליציבה נכונה

הודות ליציבה נכונה ניתן ליהנות מהיתרונות הבאים: מניעת כאבי צוואר, גב ושחיקת שרירים שימוש יעיל בשרירים וגמישות רבה פחות מאמץ על שרירי הגוף כאשר מבצעים פעילות ספורטיבית סיכוי נמוך לפציעות והפחתת המאמץ על רצועות, גידים, מפרקים, שרירים וחוליות עמוד השדרה. מניעת מחלות ניוון ועצמות, כאבי פרקים ותת פריקות שרירים ישרים יתרונות אלה מקנים לנו בריאות טובה לאורך שנים וכן חיזוק שרירי ומפרקי הגוף לאורך זמן, כך שאנו מקבלים גוף חזק ובריא.

דילוג לתוכן